Aşa cum se poate bănui, sintagma din titlu este o unitate de măsură pentru „timpul socialmente necesar” practicării unei meserii.
A fost definită de Grigore Moisil într-o zicere celebră despre condiţia profesorului ca „om al muncii”: „nu toate meseriile pot fi reduse la numărul de «ore-cur» petrecute la birou”, după cum ne-o aminteşte Andrei Pleşu şi pe care o pomeneam şi eu într-un post anterior; zicere care ar trebui să fie suficient de lămuritoare asupra problemei, pentru oricine este dispus să gândească cu propriii-i neuroni.
Învăţăturile lui Băsescu către urmaşii lui (după cum zicea o filosoafă contemporană – sau poate ospătară?... tinichigioaică? –, toţi suntem urmaşii lui Traian B.) de meserie (hă, hă, hă... auzi, „meserie”!!!) profesori sună cam aşa: „luaţi-vă încă o slujbă, dacă vă trebuie bani”. După cum remarcă şi Dia, sfatul nu-i rău şi, la urma urmei, este chiar realist: Asta-i jungla, adaptaţi-vă!
Unii s-au adaptat de mult, din vremea hăleilalte Românii, n-au aşteptat îndemnuri, şi s-au apucat de meditaţii. Nu transcendentale, că alea n-au adus niciodată profit. Marele avantaj e că lucrează tot în branşă şi nu se deprofesionalizează. Dar despre învăţământul ăsta paralel poate m-oi învrednici să-mi spun părerea altă dată.
Cei de prin sate au continuat cu agricultura de subzistenţă pe care o practicau şi acum 20 de ani.
Alţii s-au apucat de „politică”: lipesc afişe şi împart găleţi de plastic.
O parte din cei de info piratează mai ceva ca „Piraţii din Silicon Valley”.
Iar cei care până acum se mulţumeau cu salariul vor trebui „să se orienteze”. Expresia asta n-am mai auzit-o de mult timp, ar fi cazul să fie reînviată. Cei care au văzut „Concurs”-ul lui Piţa ştiu cât de importantă era orientarea „pe vremea noastră”. Din punctul ăsta de vedere, nici vremurile de acum nu par mai breze...
Ne putem întreba dacă soluţiile astea, aplicate pe scară largă în tagma profesorilor, vor îmbunătăţi calitatea învăţământului. Bănuiesc că nu. Dar, din fericire, calitatea respectivă este suficient de scăzută încât nici nu are cum să mai coboare; deci putem fi mulţumiţi: sărăcirea suplimentară a profesorilor nu va afecta absolut deloc învăţământul românesc, aşa că pot foarte bine să presteze la şcoală „ore-cur” şi nu „ore-cap” cum avea pretenţia bătrânu’ Moisil.
Dar cum a ajuns învăţământul românesc în şanţ e cu totul altă poveste, fără nicio legătură cu salariile.
luni, 23 august 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
cu proprii-i neuroni?!
RăspundețiȘtergerecu propriii-i neuroni, vezi Dia, dar nu numai :)
@Anonim
RăspundețiȘtergereAşa e, ai dreptate. Mersi!
PS Mă bucur că ai sesizat esenţa.
Populatiile române împrastiate pe mapamond se cifreaza la aproximativ 12 milioane (românii din teritoriile răpite : Basarabia,Bucovina de Nord, Maramureşul de Nord, românii de linga tara(Ungria,Serbia,Bulgaria), românii deportati în gulag (peste un milion), exilul românesc, emigratia şi migratia post ’89).
RăspundețiȘtergereMarii patrioţi români au reusit împotriva vicisitudinilor să desavîrsească unitatea ţării prin unirea din 1918, eveniment crucial în istoria noastră ca popor.
Inceputul instabilitatii politice în 1938, a determinat o succesiune de evenimente ce au dus la ciuntirea patrimoniului naţional, mostenit din negura istoriei,(resemnarea in faţa dicktatului din 1940-pactul Ribbentrop-Molotov), furtul voinţei naţionale la alegerile din 1946, trădarea intereselor românesti la tratatul de pace de la Paris din 1947 (de către delegaţia comunistă).
Deportarea in gulagul sovietic a aprox. 1,2 milioane de români din provinciile rapite, exterminarea elitei politice (patriotii, ctitorii unirii din 1918)în inchisori, a armatei române în lagărele de prizonieri, a permis sistemului comunist implantat să prolifereze.
Căderea comunismului în Europa(1989)a obligat structura comunistă din România să planifice o reformare a sistemului premeditînd o schimbare de forma, perenizind sub alte forme de influenţă şi dominare controlul asupra statului.
Fosta nomenclatură comunistă şi-a impins pionii din esalonul doi şi trei, descendenţii, pe scena politică nou creată dupa’89, ocupînd-o, impunînd desfăsurarea operaţiunilor de privatizare şi spoliere a resurselor vitale ale naţiunii în detrimentul a milioane de cetaţeni.
Dupa jumatate de secol de intuneric in ‘89-’90 a fost un moment cind puteam sa aducem izbavirea, sa terminam cu batjocura, na fost sa fie, revolta populara(revolutia) a fost furata, generatiile tinere ce s-au implicat atunci au pierdut in fata structurilor comuniste, esaloanele inferioare au infiltrat toate organizatiile nou create.
Partidele politice in principiu ar trebui sa fie institutii fundamentale ale statului, metamorfoza fostului conglomerat(PCR) intr-o puzderie de sateliti artificiali de toate orientarile(stinga, centru, dreapta, extrema stinga sau dreapta, iredentisti, etc), face imposibil acest lucru, tehnica lor consta in saturarea spatiului pentru a impune controlul si legea iudelor.
Suntem 30 de milioane de romani imprastiati in toate colturile lumii, nu concep ca o casta de infractori, tradatori, iude, uzurpatori, speculanti, estimata la 30 000 personaje sa submineze natia romana.
Rezumat : Un partid(formatiune politica) are menirea de a fi o institutie fundamentala a natiunii nu un cuib de tradatori, impostori,uzurpatori, etc.
Potential exista, meditatia de douazeci de ani este suficienta.
http://www.universulromanesc.com
Ce interesante pot fi comentariile astea la obiect!!!
RăspundețiȘtergereMa gandeam eu sa scriu si sa spun ca sunt optimista si cred ca se poate mult mai rau in invatamant, dar am zis ca nu e important ceva atat de subiectiv. :)
RăspundețiȘtergereAzi iaca dovada: http://www.gandul.info/news/toti-candidatii-la-bac-dintr-o-clasa-din-pitesti-s-au-semnat-cu-acelasi-nume-ion-popescu-7069592
@Anamayana
RăspundețiȘtergerePartea bună este că totuşi ştiu să scrie...
:)) deci si tu esti un optimist!
RăspundețiȘtergereBase: Le-ai oprit 25% la profesori, Daniele?
RăspundețiȘtergereFuneriu: Da!
B: Si mai vin la scoala?
Fun: Da!
B: Sa le mai tai 25%!
Dupa un timp B: Daniele le-ai taiat ?
Fun: Da!
B: Si mai vin la scoala?
Fun: Da!
B: Mai taie 25%!
B: Daniele mai vin profesorii la scoala?
Fun: Da!
B: Taie ..
Fun :Sunt ultimii 25%!
B: Taie-i! Dupa un timp..
B: Mai vin profesorii la scoala?
Fun: Da!
B: Formidabil! Ia pune-i sa plateasca la intrare!